Nordic walking a jeho výhody

Kouzlo nordic walkingu spočívá hlavně v tom, že se nejedná o žádnou složitou aktivitu, kterou se naučí v podstatě každý člověk bez sebemenších problémů. Pro pěstování této aktivity budete prakticky potřebovat pouze hole na nordic walking, které ovšem není problém sehnat v každém obchodě se sportovními potřebami. Za výhodu lze bezesporu pokládat i tu skutečnost, že nordic walking lze provozovat prakticky kdykoliv budete jen chtít. Rozhodně můžete vyrazit, kdy budete chtít. Omezovat vás bude pouze vaše vůle. Na rozdíl od ostatních sportů jako jsou aerobic či step aerobic se nebudete moci vázat na žádného předcvičovatele, ale cestu si zvolíte sami. Do přírody se klidně vydáte bez doprovodu, ale lepší je zvolit formu kolektivní, kdy se lze zastavit, vydechnout a popovídat si s přáteli, kteří s vámi sdílí tohoto velmi zajímavého koníčka.

Nordic walking také slouží jako perfektní prevence proti kardiovaskulárním onemocněním. Při této aktivitě zapojujete do pohybu až 90 procent všech svalů, takže se nemusíte bát, že by zátěž na vaše tělo byla malá. Za hodinu budete schopni průměrně spálit až 600 kcal. Pokud zvolíte obtížnější formu tohoto sportu, tak samozřejmě může být spalování mnohem rychlejší. Pokud srovnáme nordic walking a ostatní aktivity, tak je výhodný hlavně v tom, že při jeho provozování šetříte pohybový aparát. Nordic walking je poměrně šetrný ke kloubům. Nordic walkingu se mohou klidně věnovat i lidé, kteří mají nějaké problémy s dolními končetinami. Díky holím se vám při chůzi mohou narovnat také záda. V určitých situacích se nordic walking využívá i jako rehabilitační prostředek. Má dobrý vliv na svaly paží, a hlavně tricepsu. Nordic walking je schopen vám poměrně slušně zpevnit postavu, aniž byste se museli věnovat některému speciálnímu posilování.

Comments are closed.